Lediga tjänster

LEDIGA TJÄNSTER

Följande tjänst finns nu tillgänglig att söka. 

Ekonomiassistent/administratör

Tjänsten är på 100 % i 1 år med möjlighet till förlängning.

Adolf Lindgrens stiftelse har funnits sedan 1938 och delar ut delar ut stipendier och bidrag enligt Adolf Lindgrens testamente. Stiftelsen har 4 olika ändamål; jordbrukare, behövande, studerande och allmännyttig verksamhet.
Stiftelsen äger också en fastighet i centrala Örebro. Centralpalatset, som den kallas, byggdes 1913 av Adolf Lindgren och är idag klassad som ett byggnadsminne. Centralpalatset består av 60 lägenheter och 25 lokaler som förvaltas av stiftelsen.
Stiftelsen är nu inne i ett expansivt skede med många stora renoveringar på gång. Vi behöver därför under en period förstärka vår organisation med en ekonomiassistent/administratör.

Tjänsten är på 100 % i 1 år med möjlighet till förlängning.

Vår arbetsplats kännetecknas av hög servicenivå, flexibilitet, målfokusering och arbetsglädje. Stiftelsen gör mycket gott för invånarna i Örebro län och vi som jobbar där har det mycket ansvarsfulla uppdraget att förvalta stiftelsen och Centralpalatset vidare in i 2000-talet allt i enlighet med Adolf Lindgrens testamente.
Vi är en liten organisation där vi tillsammans hjälps åt med det som ska göras. Dina främsta uppgifter kommer att vara ekonomiadministration samt administration av bidragsansökningar men du ska även kunna hjälpa till andra förekommande arbetsuppgifter som t.ex. uppdatering av hemsida, sociala medier, annonsering eller hyresgästadministration.
Vi kan erbjuda rätt person ett omväxlande jobb med möjligheter till utveckling och lärande.

Arbetsuppgifter

  • Löpande bokföring
  • Leverantörsreskontra
  • Kundreskontra
  • Moms och skatter
  • Månadsavstämningar
  • Delaktig i bokslutsarbete
  • Administration av bidragsansökningar, vilket bl.a.  innefattar att läsa och granska ansökningar, förbereda beslutsunderlag, hantera bokföringen, återrapportering, samt att ha kontakt med sökanden.
  • Sociala medier och hemsida
  • Svara i telefon och ta emot besökare
  • Övrig kontorsadministration

Personliga egenskaper och erfarenhet
Du behöver ha lägst gymnasieutbildning men om du har utbildning inom ekonomi på yrkeshögskola eller universitet så är det ett plus.
Du har en bakgrund som ekonomiassistent eller ekonom. Vi arbetar i Visma ekonomisystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunikation och media. Det är också meriterande om du har arbetat administrativt inom fastighetsförvaltning eller i en bidragsutdelande stiftelse.
Vi förutsätter att du har en god datorvana

För att lyckas i denna roll behöver du vara noggrann, flexibel och ansvarsfull. Vi ser gärna att du är en lagspelare som gillar att samarbeta i ett team. Vi har mycket olika kontakter i vårt jobb så det är viktigt att du är social och gillar människor och service. Du behöver ha en god förmåga att kunna kommunicera i skrift. Att vilja utveckla dig själv och den organisation du arbetar för ser du som naturligt.

Villkor
Heltid, visstidsanställning i ett år med möjlighet till förlängning
Tillträde snarast enligt överenskommelse
Arbetstider kl. 8-17 med möjlighet till flextid.
Månadslön

Ansökan
För mer information om tjänsten kontakta VD Jenny Ågren, tel. 019-104062 eller jenny@adolflindgren.se.
Ansökan med CV och personligt brev sänds med e-post till: jenny@adolflindgren.se
Sista ansökningsdatum är den 14 februari 2021. Urval och intervjuer kan komma att påbörjas tidigare så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Begin typing your search above and press return to search.
Select Your Style

You can choose the color for yourself in the theme settings, сolors are shown for an example.